آموزشی

مدل های ترکیب پرده زبرا و حریر

ترکیب پرده زبرا و حریر

ترکیب پرده های حریر و زبرا راهکاری ایده آل برای تلفیق سبک کلاسیک و مدرنیته در دکوراسیون منزل است. اگر به دنبال راهی برای تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار هستند، ترکیب پرده زبرا و حریر یک پیشنهاد عالی برای شما خواهد بود. در این ترکیب معمولا پرده زبرا را به عنوان پرده زیرین و انواع مختلف حریر مانند پرده حریر آماده، بافت دار، ساده و ساتن را به عنوان پرده رویی استفاده می کنند؛ همچنین می توان از هر دو نوع این پرده ها به صورت جداگانه در کنار هم نیز استفاده کرد.

مزایای ترکیب پرده حریر و زبرا در دکوراسیون

ایده ترکیب پرده حریر و زبرا را می توانید در اتاق خواب، نشیمن و یا محل کار اجرایی کنید. در ایجاد این ترکیب، حتما به طرح و رنگ پرده ها و جزئیات فضا دقت کنید تا یک ترکیب هماهنگ و جذاب با دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. این ترکیب جذاب ضمن ایجاد فضایی منحصر به فرد و زیبا برای منزل شما، مزایای زیر را نیز به همراه دارد:

بهره بردن از تنوع در طراحی و رنگ

یکی از مزایای ترکیب پرده زبرا و حریر، ایجاد تنوع گسترده در طرح و رنگ برای تزیین پرده است. با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی منزل، می توانید از ترکیب طرح و رنگ این پرده ها که شامل طرح های راه راه، گلدار، فانتزی و کلاسیک است، همراه با طیف گسترده ای از رنگ استفاده کنید.

خلق فضایی زیبا در دکوراسیون

با توجه به هماهنگی ترکیب پرده زبرا و حریر با سایر المان های دکوراسیون، می توانید فصای محیط را به سبک مینیمال، مدرن، کلاسیک، روستیک و … تزیین نمایید. اگر در این ترکیب، پرده زبرا بیشتر استفاده شده باشد سبک دکوراسیون شما مدرن می شود و اگر پرده حریر بر پرده زبرا غالب شده باشد، دکوراسیون شما سبک مینیمال تری خواهد داشت.

تنظیم میزان نور ورودی

استفاده ترکیبی از پرده زبرا و حریر برای کاهش میزان نور ورودی در فضاهایی که نورگیر بالایی دارند بهترین انتخاب می باشد. نوارهای پرده زبرا به صورت افقی قرار دارند که قابلیت تنظیم نور را ممکن می سازند و با باز کردن یا بستن این نوارها می توان به بهترین شکل میزان نور ورودی در فضا را کنترل کرد. همچنین پرده حریر بافت دار، بسته به نوع بافت و ضخامتی که دارد در تنظیم نور ورودی تاثیرگذار است و اگر نیاز به نور ملایم دارید می توانید نوارهای پرده زبرا را به طور کامل باز کرده که در این صورت نور با عبور از پرده حریر به صورت ملایم فضای منزل شما را روشن خواهد کرد.

نکات ترکیب پرده حریر و زبرا

برای ایجاد یک ترکیب عالی از پرده حریر و زبرا در کنار هم و ایجاد یک دکوراسیون شیک و هماهنگ، این نکات را در طراحی این ترکیب مد نظر قرار دهید:

مزایای ترکیب پرده حریر و زبرا

 

1- رعایت تعادل رنگی در ترکیب پرده زبرا و حریر

اگر قصد دارید از پرده زبرا در طرح و رنگ ساده استفاده نمایید، تا حد امکان سعی کنید پرده حریر را طرح دار انتخاب کنید. اما چنانچه رنگ روشن را برای پرده زبرا انتخاب کرده اید، بهتر است پرده حریر را با رنگ یکی از المان های دکوراتیو فضای منزل خود ست کنید.

2- در انتخاب رنگ و مدل این ترکیب به جزئیات فضا توجه کنید

به تمام جزئیات فضایی که قرار است از ترکیب پرده زبرا و حریر در آن استفاده کنید، دقت نمایید. به رنگ های به کار رفته در دکوراسیون و نوع چینش المان های دکوراتیو توجه کنید. با الهام از این دو فاکتور می توانید بهترین طرح، رنگ و مدل نصب این ترکیب را اجرایی سازید. همچنین عوامل دیگری مانند توجه به ابعاد اتاق، میزان نورگیری، نحوه چیدمان وسایل و … در نحوه ترکیب پرده زبرا و حریر، اهمیت دارند.

3- تزئینات پرده را دست کم نگیرید

برای ایجاد زیبایی هر چه بیشتر در ترکیب پرده زبرا و حریر می توانید اقدام به تزیین آن ها نمایید. برای تزیین این پرده ها می توان از یک دستگیره و یا بندی برای جمع کردن پرده استفاده کرد که جلوه بسیار زیبایی به پرده ها می بخشند.

کاربرد ترکیب پرده زبرا و حریر

ترکیب پرده زبرا و حریر را می توانید در فضاهای مختلف خانه و یا حتی محل کار اجرا کنید. این پرده ها را به شکلی خلاقانه می توانید در مکان های زیر به خوبی استفاده نمایید:

 

اتاق نشیمن

ترکیب پرده زبرا و حریر یک انتخاب بی نقص برای ایجاد فضایی مدرن و شیک در اتاق نشیمن است. تنوع در طرح و رنگ این نوع پرده ها هر سلیقه ای را به خوبی پوشش می دهد. با انتخاب صحیح طرح و رنگ برای پرده زبرا و حریر، و ایجاد یک ترکیب جذاب، حسی از صمیمیت و آرامش را برای اتاق نشیمن به ارمغان آورید.

اتاق خواب

یکی از کاربردهای اصلی این نوع پرده های ترکیبی استفاده از آن ها در اتاق خواب است. مهم ترین مزیت استفاده از ترکیب پرده های زبرا و حریر در اتاق های خواب، کنترل میزان نور این اتاق ها به هنگام خواب است. در طول روز پرده حریر نور را به خوبی به داخل اتاق هدایت می کند و نوارهای افقی طراحی شده در پرده های زبرا، قابلیت تنظیم نور را دارند و در هنگام شب می توانند از حریم خصوصی شما به خوبی محافظت کنند.

فضای اداری و تجاری

به علت اینکه ترکیب پرده زبرا و حریر یک ترکیب بسیار عالی و زیبا می شود، می توان از آن برای زیباسازی فضای اداری و تجاری استفاده کرد و توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب کرد.

شستشو و نگهداری پرده های ترکیبی زبرا و حریر

برای دوام عمر پرده های ترکیبی زبرا و حریر باید نکاتی در مورد نگهداری آن ها رعایت کنید. در شرایطی که نیاز به شستشوی کامل این پرده ها وجود دارد بهتر است:

  • به صورت دستی این کار را انجام دهید.
  • اگر قصد استفاده از لباسشویی را دارید، فقط برای شستن پرده حریر از لباسشویی و دور کند آن استفاده کنید.
  • به هیچ وجه از خشک کن استفاده نکنید.
  • پرده ها را در سایه و مکانی به دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید.

پیشنهاد می کنیم در بازه های زمانی کوتاه، گرد و غبار موجود بر روی پرده ها را پاک کنید. برای این کار می توانید از جاروبرقی و یا دستمالی نرم استفاده کرده و یا با محلول شوینده این پرده ها را لکه زدایی کنید.

در پایان

ترکیب پرده زبرا و حریر یک انتخاب خلاقانه برای تغییر دکوراسیون فضای منزل و یا محل کار است. این ترکیب جذاب را می توانید با خرید پرده زبرا و حریر از فروشگاه پرده 24 ایجاد نمایید و در اتاق خواب، نشیمن و آشپزخانه استفاده کنید. از مزایای استفاده از این ترکیب می توان به زیباسازی دکوراسیون و تنظیم نور ورودی اشاره کرد و همچنین به علت تنوع در طرح و رنگ و استفاده همزمان از پرده زبرا و حریر در کنار هم به راحتی با هر سبک دکوراسیونی ست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *