آموزشی

تفاوت پرده پانچ و مینیمال چیست؟ کدام بهتر است؟

تفاوت پرده پانچ و مینیمال

پرده پانچ و پرده مینیمال دو پرده پر طرفدار هستند که استفاده زیادی از آن ها در محیط های مختلف می شود. عدم شناخت کافی از اختلاف این دو پرده سبب می شود خرید اشتباهی داشته باشید و در فضای نامناسبی از این پرده ها استفاده کنید. لذا دانستن فرق پرده مینیمال با پانچ بسیار مهم است زیرا باعث می شود تا متناسب با سبک دکوراسیون خود بهترین پرده را انتخاب کنید. پرده های پانچ معمولا به صورت پرده آماده در بازار موجود می باشند اما پرده های مینیمال نیاز به طراحی و دوخت دارند. اگر سبک دکوراسیون مدرن دارید و به دنبال یک پرده شیک هستید، پرده پانچ گزینه مناسبی برای شما است، اما اگر محیطی ساده ای دارید، پرده‌های مینیمال انتخاب بهتری خواهند بود.

آشنایی با پرده پانچ و ویژگی های آن

پرده پانچ یکی از پرده های پر طرفدار است که با هر سبک دکوراسیونی به راحتی هماهنگ می شود. این پرده تنوع بسیار بالایی در رنگ و طرح دارد و باعث شده تا محیط مورد نظر بسیار زیبا و جذاب نشان داده شود. نصب این نوع پرده ها بسیار راحت بوده و بدون نیاز به هیچ مهارت یا ابزار خاصی به راحتی می توان آن را نصب کرد. از پرده پانچ می توان در فضاهای مختلف مانند حمام، آرایشگاه، اتاق کودک، محل کار، آشپزخانه، سالن پذیرایی و … استفاده کرد.

آشنایی با پرده پانچ

این پرده در قسمت فوقانی خود دارای حلقه هایی است که برای نصب پرده باید حلقه ها را از میله پرده عبور داد. پرده پانچ اغلب متشکل از چندین پنل یک رنگ یا چند رنگ است که همین ویژگی شستشو و نصب آن را آسان می کند. برای اینکه بدانید پنل پرده چیست، باید گفت که نوعی پرده چند تکه در ابعاد مختلف است. گاهی این پنل ها به عنوان پرده جانبی در طرفین پرده قرار می گیرند و گاهی نیز در کنار هم نصب می شوند تا یک پرده کامل را تشکیل دهند.

انواع پارچه مناسب برای پرده پانچ

پرده پانچ تنوع بسیار بالایی دارد و متناسب با محل استفاده و سلیقه افراد از پارچه های مختلفی مانند مخمل، ساتن، حریر، مکرومه، مازن و کتان دوخته می شود. البته اغلب پرده های پانچ از جنس پلی استر و به صورت آماده تولید شده که این نوع پارچه ها بسیار سبک بوده و دوام زیادی دارند.

تولید پرده پانچ در انواع مدل ها

پرده پانچ در مدل های مختلفی مانند رنگی ساده، سفید ساده، طرح گل دار، طرح های هندسی، طرح های اسلامی و ایرانی و … دوخته می شوند که هر یک از این مدل ها زیبایی خاص خود را دارند و باید متناسب با فضای مورد نظر انتخاب شوند تا با سبک دکوراسیون همخوانی داشته باشند.

پرده پانچ مدل دار

آشنایی با پرده مینیمال و ویژگی های آن

پرده مینیمال، پرده هایی ساده هستند که ظاهر زیبایی دارند و به دلیل طرح ساده خود با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ شده و جلوه زیبایی به محیط می بخشند. پرده های مینیمال اغلب به صورت تک لایه و بدون هیچ گونه طرح خاصی هستند و به صورت ریلی بر روی میله پرده نصب می شوند. پرده مینیمال اغلب از پارچه های حریر ساده دوخته می شود؛ به همین دلیل نور را به خوبی از خود عبور می دهد. پرده مینیمال به علت سادگی و زیبایی که دارد، می توان آن را در خانه، اداره، هتل و … نصب و استفاده کرد.

آشنایی با پرده مینیمال

انواع مدل و پارچه مناسب پرده مینیمال

پرده مینیمال تنوع بسیار زیادی در مدل و رنگ دارد. از مدل های رایج و پرطرفدار پرده مینیمال می توان به پلیسه، هانیکوم، زبرا، موج دار، شید رول، سیلونت، کرکره و …. اشاره کرد. پرده مینیمال اغلب با پارچه های نازک مانند حریر یا تور ساده دوخته می شود تا نور طبیعی به خوبی از آن عبور کند.

تفاوت پرده پانچ و مینیمال چیست؟

ویژگی اصلی پرده مینیمال ظاهر ساده و بدون نقش آن است، اما پرده پانچ دارای تنوع طرح و رنگ بسیاری است و در مدل های متفاوتی تولید می شود. همچنین پرده های پانچ حلقه هایی در قسمت فوقانی دارند که برای نصب باید از داخل میله پرده عبور کنند، اما پرده مینیمال به صورت ریلی بر روی چوب پرده نصب می شود. از طریق همین خصوصیات و تفاوت ها به راحتی می توان به فرق پرده مینیمال و پانچ پی برد.

پرده پانچ و مینیمال

این پرده ها تفاوت های دیگری دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طرح و نقش پرده

پرده پانچ توسط پارچه های پر نقش و نگار و رنگارنگی طراحی می شود، در صورتی که پرده مینیمال اغلب به صورت تک رنگ یا نهایتا همراه با یک رنگ مکمل طراحی می شوند.

طرح و نقش پرده

تنظیم چین پرده

چین پرده پانچ پس از هر بار کشیده شدن پرده، به هم می ریزد و نامنظم می شود؛ از این رو باید زمانی را صرف تنظیم چین ها کرد. در صورتی که پس از حرکت دادن پرده مینیمال، چین ها به هم نمی ریزد و ظاهر اولیه خود را حفظ می کند.

تنظیم نور و حفظ حریم خصوصی

تفاوت دیگر این دو پرده به تنظیم نور و حفظ حریم خصوصی مربوط می شود. پرده های پانچ قابلیت تنظیم نور و حفظ حریم خصوصی بیشتری را در مقایسه با پرده مینیمال دارند، زیرا پرده مینیمال با پارچه های نازک دوخته می شود که باعث عبور نور و دیده شدن محیط داخل از بیرون خواهد شد، اما پرده های پانچ اغلب از پارچه ضخیم دوخته شده که به خوبی مانع عبور نور می شود و حریم خصوصی شما را نیز به خوبی حفظ می کند.

تنظیم نور توسط پرده پانچ

سبک دکوراسیون

پرده پانچ با توجه به طرح و نقش خود، در سبک مدرن و سنتی به کار گرفته می شود، اما پرده مینیمال به دلیل ظاهر ساده خود فقط برای فضاهایی با سبک مدرن مناسب می باشد.

جمع بندی

پرده پانچ و مینیمال در جنبه های مختلفی مانند سبک، مدل، طرح و نقش پارچه، حفظ حریم خصوصی و … با هم متفاوت هستند. پرده پانچ با تنوع رنگ و طرح زیاد برای هر چیدمان و سبکی مناسب است و می توان آن را در فضاهای مختلف استفاده کرد و از حریم خصوصی شما نیز به خوبی محافظت می کند، اما در مقابل پرده مینیمال با پارچه های ساده نازک در رنگ های ملایم دوخته می شود که نور را به خوبی عبور می دهد و برای محیط هایی با سبک مدرن مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *