آموزشی

ایده برای تزیین و دیزاین پرده (جدید، ساده و شیک)

ایده برای تزیین و دیزاین پرده

دیزاین پرده یک راه کم هزینه و راحت برای ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل است. روش های مختلفی برای دیزاین پرده های ساده وجود دارد که باید بر اساس سبک دکوراسیون خود و محل قرار گیری پرده یکی از این روش ها را انتخاب کنید. این نکته قابل عرض است که برای تزیین پرده نیازی به صرف هزینه زیادی نیست و با خرید پرده آماده و در اختیار داشتن وسایل ساده ای مانند روبان، پروانه های تزیینی، گل های نمدی و… به راحتی می توان ظاهر پرده را نسبت به قبل زیباتر کرد.

ایده های تزیین و دیزاین پرده

پرده یکی از المان های اصلی فضاهای مختلف مانند اتاق خواب، سالن نشیمن، آشپزخانه و … است که زیبایی محیط خانه را دو چندان می کند. با ایجاد چندین تغییر ساده در ظاهر پرده می توانید خانه خود را از یکنواختی و تکرار بیرون آورید، زیرا خرید پرده جدید بسیار پر هزینه بوده و افراد زیادی قادر به تعویض آن نیستند.

ایده های تزیین و دیزاین پرده

خرید پرده آماده یکی از ترند های این روزهای بازار است که طرح و ظاهری ساده داشته و به محیط خانه جلوه ای کلاسیک می بخشد. اما به مرور زمان ظاهر ساده آن خسته کننده و تکراری خواهد شد؛ ولی باید بگوییم که این پرده ها اغلب با ایجاد چند تزیین کوچک روی آن، ظاهر زیباتر و متفاوت تری به خود می گیرند.

1- تزیین پرده با پارچه های رنگی

یکی از روش های تزیین پرده های ساده و شیک، استفاده از پارچه رنگی است. برای این کار می توانید چندین پارچه رنگی را به اندازه پنجره یا درب منزل خود برش دهید، سپس آن ها را بدوزید و در لابلای پنل های پرده قدیمی قرار دهید. همچنین می توان هر یک از پنل های رنگی را به صورت جداگانه جمع کرد تا جلوه زیباتری به پرده بدهد. این ایده جذاب برای افرادی است که عاشق رنگ های شاد هستند و از تک رنگ بودن و یکنواختی پرده خسته شده اند.

2- دیزاین پرده با پروانه

یکی از پر طرفدارترین و ساده ترین راه ها، تزیین پرده های ساده با پروانه یا پاپیون است. برای این کار یک پارچه هم جنس پرده را انتخاب کنید که رنگ آن مکمل رنگ پرده باشد، سپس با این پارچه یک یا چندین پروانه درست کنید و با این پروانه زیبا پرده ها را به یک سو جمع کرده تا ظاهری جدیدتر و جذاب تر به خود بگیرد.

تزیین پرده ساده با پروانه

3- پرده آرایی با ریسه های گل

یکی از ترفندهای بسیار شیک و زیبا برای دیزاین پرده های جدید استفاده از ریسه گل است. ریسه گل مصنوعی در تمام خانه ها وجود دارد و در صورت در اختیار نداشتن هم می توان آن را با قیمت مناسبی تهیه کرد. برای این کار دو طرف پرده باید جمع شود و در آخر ریسه گل را به وسط آن ها وصل کنید. برای زیباتر شدن آن می توان ریسه های ال ای دی هم به دو طرف آن اضافه کرد. این ایده برای تزیین پرده اتاق کودک و بزرگسالان بسیار جذاب و شیک است.

4- استفاده از سبک سنتی در پرده آرایی

اگر از طرفداران سبک های سنتی هستید، می توانید پرده جدید و ساده خود را با افزودن یک شال یا پارچه سنتی تزیین کنید. برای تزیین پرده های جدید به سبک کلاسیک می توان از شال با طرح سنتی به عنوان یالان پرده هم استفاده کرد. این تزیین ظاهر بسیار جذاب و متفاوتی به پرده شما می دهد که اگر دیزاین خانه شما بصورت کلاسیک می باشد با انتخاب این ترفند منزل شما بسیار شیک تر می شود.

5- استفاده از منگوله های کاموایی در پرده آرایی

یکی از ارزان ترین و جذاب ترین دیزاین های پرده، تزیین آن با منگوله های رنگی کاموایی یا پوم پوم است. برای این تزیین نخست با کاموا های رنگارنگ چندین منگوله در اندازه دلخواه درست کنید؛ سپس باید این منگوله ها را به یک بند کاموایی وصل کرد. در نهایت پس از جمع کردن پرده، بند پوم پوم های کاموایی را به پرده وصل کنید تا ظاهر بسیار جذاب و جدیدی به خود بگیرد.

دیزاین پرده با منگوله های کاموایی

6- تزیین پرده با مروارید

یکی از ایده های تزیین پرده های جدید، دیزاین آن با مرواریدهای سفید یا رنگی است. اگر وقت کمی دارید و می خواهید با هزینه کم ظاهر متفاوتی به پرده بدهید این ترفند را اجرا کنید. برای درست کردن ریسه مرواریدی بندهای مخصوص و مرواریدها را از مغازه خرازی تهیه کرده و مرواریدها را یکی یکی از این بند عبور دهید. سپس پرده را جمع کنید و این حلقه مرواریدی زیبا را به دور آن بکشید و اگر اهل هنر هستید شکل های زیبایی می توانید با مروارید خلق کنید.

دیزاین پرده با مروارید

7- استفاده از گل های بزرگ مصنوعی یا طبیعی

اگر طرفدار طرح های شلوغ برای تزیین پرده هستید، می توانید آن را با گل های بزرگ تزیین کنید. برای این کار گل های فومی آماده تهیه کنید و آن را در یک گوشه پرده وصل کنید. برای زیبایی بیشتر پرده با این ترفند حتما رنگ گل ها باید مکل رنگ پرده باشد.

دیزاین پرده با گل های بزرگ

8- استفاده از بندهای نگین دار

یکی از ترفندهای دیزاین پرده های جدید، تزیین آن با بندهای نگین دار است که تنوع بسیار زیادی در بازار دارند و متناسب با سلیقه، سبک پرده و خانه خود می توانید یکی از انواع آن را انتخاب کنید. سپس ریسه نگین دار پرده را به یک گوشه جمع کنید و این حلقه را به دور آن بکشید.

9- تزیین پرده با ریسه های LED

این روزها دیزاین پرده با ریسه های LED بسیار ترند شده است. این ریسه ها طرح ها و رنگ های مختلفی دارند و در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. ریسه های LED را می توان به صورت آویزان، هلالی یا هر طرح دیگری به پرده متصل کرد تا زیبایی آن در شب ها چندین برابر شود.

تزیین پرده با ریسه های LED

10- تغییر ظاهر پرده با پاپیون

استفاده از پاپیون در تغییر ظاهر پرده، روشی زیبا و جذاب است که می تواند به سادگی جلوه ای زیبا به پرده ها ببخشد. انتخاب رنگ و الگوی پاپیون ها بر روی پرده، می تواند تاثیر زیادی بر تغییر ظاهر پرده داشته باشد. برای طراحی یک فضای شاداب می توان از رنگ های روشن برای پاپیون استفاده کرد و اگر می خواهید یک فضای آرام و کلاسیک داشته باشید، انتخاب رنگ های ملایم برای پاپیون ها پیشنهاد می شود.

تزیین پرده با پاپیون

جمع بندی

تزئین و دیزاین پرده ها نقش بسزایی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی دارند. با انتخاب درست نوع پارچه، رنگ، الگو و نحوه نصب، می توان به فضای محیط جان بخشید و آن را به مکانی دلنشین و آرام تبدیل کرد. صاحبان پرده های ساده و شیک به دنبال راهی آسان و کم هزینه برای تغییر ظاهر پرده خود هستند. روش های بسیاری مانند افزودن ریسه گل، پاپیون، ریسه LED و … برای دیزاین این پرده ها وجود دارد که علاوه بر زیباتر کردن ظاهر پرده، دکوراسیون خانه را نیز شیک تر و جذاب تر می کنند.

اگر به دنبال ایده های جدید و جذاب برای تزیین پرده خانه تان هستید به سایت ما مراجعه کنید و با ارزان ترین و شیک ترین ترفندهای تزیین پرده آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *