آموزشی

آموزش باز کردن پرده زبرا و درآوردن آن

باز کردن پرده زبرا

روی پرده های زبرا هم مانند دیگر پرده ها، پس از مدتی گرد و غبار می نشیند؛ اگر این گرد و غبار برای مدت طولانی روی پرده زبرا باقی بماند بعد از مدتی، پرده چرک مرد خواهد شد. در این شرایط یکی از راهکارها برای تمیز کردن پرده زبرا، شستن آنهاست. اما شستن پرده های زبرا به این سادگی ها نیست چراکه باید در مرحله اول پرده زبرا را باز کرد. علاوه بر شستن، عوامل دیگری از جمله جا به جا کردن مکان پرده زبرا، جایگزین کردن پرده زبرا قبلی با پرده جدید و تعمیرات قطعات داخل پرده هم می توانند دلیلی برای باز کردن پرده زبرا باشند.  توجه داشته باشید که باز و بسته کردن پرده زبرا هم قلق هایی دارد که اگر رعایت نشوند ممکن است پرده آسیب ببیند و شما به خرید پرده زبرا دیگر یا تعمیر همان قبلی نیاز پیدا کنید.

مراحل باز کردن پرده زبرا

برای باز کردن پرده زبرا و دوباره بستن آن به ابزار خاصی نیاز نیست؛ فقط یک پیچ گوشتی برای فشار دادن پایه های پرده به سمت بالا و یک نردبان یا چهار پایه برای بالا رفتن لازم است. در صورتی که پیچ گوشتی ندارید می توانید با دستان خود پایه های پرده را فشار دهید. در آوردن پرده زبرا چندین مرحله ساده دارد که در ادامه توضیح داده شده است.

1- جمع کردن پرده به طور کامل

در اولین مرحله از باز کردن پرده زبرا، باید با استفاده از زنجیر آن، پرده را به طور کامل درون قاب آن جمع کنید؛ در غیر این صورت ممکن است در حین باز کردن پرده، به پارچه آن آسیب برسد. علاوه بر این، جمع کردن پرده در قاب خود باعث می شود که شما دسترسی راحت تری به پایه پرده داشته باشید.

جمع کردن پرده زبرا در قاب

2- باز کردن پایه های پرده زبرا

قاب پرده های زبرا معمولا با 2 یا 4 پایه به سقف یا دیوار متصل می شوند؛ برای باز کردن پرده زبرا، ابتدا باید قاب پرده را از پایه ها جدا کنید. برای اینکار پیچ گوشتی را یک به یک زیر هر پایه قرار داده و فشار دهید تا قاب پرده آزاد شود.

فشار دادن پایه های پرده زبرا

3- آزاد کردن پارچه پرده

با آزاد شدن قاب پرده می توانید آن را از سقف یا دیوار جدا کنید. در ادامه، راهکار بهتر این است که پارچه را از روی قاب پرده باز نکنید چراکه بستن آن مقداری دردسر دارد. در غیر این صورت باید قاب پرده را باز کرده و باز آزاد کردن غلتک، پارچه را از آن جدا نمائید.

درآوردن قاب پرده زبرا

4- بستن زنجیر به دور قاب

زنجیر جزو حساس ترین قطعات پرده زبرا است؛ از آنجایی که امکان دارد در جا به جایی، غلتک آن آسیب ببینید؛ بهتر است آن را به دوز قاب پرده بپیچانید.

اکنون مراحل کار تمام شده است و شما توانسته اید که به آسانی پرده زبرا را باز کنید و آن را برای شستشو یا هر دلیل دیگری جا به جا نمائید. باز کردن و درآوردن پرده زبرا کار پیچیده ای نیست و با رعایت نکات ایمنی و دقت در مراحل، می توانید به راحتی و با سرعت پرده زبرا را باز کرده و پس از شستشو، مجددا نصب کنید. برای بستن پرده زبرا می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل بستن پرده زبرا

بستن پرده زبرا همانند باز کردن آن بسیار ساده است و با کمی دقت، می توانید به تنهایی آن را انجام دهید. برای بستن پرده زبرا؛ باید مراحلی که برای باز کردن آن انجام داده شده را به صورت بالعکس مجدد انجام دهید:

1- قرار دادن پارچه درون رول

پارچه پرده را درون رول قرار دهید و آن را با استفاده از زنجیر به طور کامل درون قاب جمع کنید.

2- جا زدن قاب درون پایه های پرده

همانطور که جدا کردن قاب از پایه ها کار ساده ای بود؛ جا زدن آن هم کار بسیار ساده ای است. برای این کار، قاب را روی پایه ها قرار دهید. حالا با فشار دادن قاب پرده را درون پایه ها جا بیندازید.

جا زدن قاب پرده زبرا

جمع بندی

پرده زبرا با طراحی منحصر به فرد و قابلیت تنظیم نور، یکی از مدل های محبوب پرده محسوب می‌شود. با یادگیری تکنیک های صحیح باز و بسته کردن این پرده و رعایت نکات مربوط به آن می توانید به ساده ترین روش پرده زبرا را باز کرده، شستشو دهید و سپس مجددا نصب نمایید و عمر مفید پرده را افزایش دهید.

از ویژگی های دیگر این نوع پرده تنوع در طرح و رنگ است که می توانید برای مشاهده آن ها به فروشگاه پرده 24 مراجعه کرده و پس از انتخاب طرح مورد نظر، پرده زبرا خود را به سادگی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *