پرده ها

فرش قرمز با چه پرده ای ست می شود؟

فرش قرمز با چه پرده ای ست می شود

فرش قرمز یکی از فرش های محبوب و سنتی خانه های ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم از طرفداران فرش قرمز هستید و در منزل خود از این رنگ فرش استفاده می کنید، حتما در زمان انتخاب و خرید پرده با این سوال مواجه شده اید که فرش قرمز با چه پرده ای ست می شود و چگونه می توان در بین آن ها هماهنگی ایجاد کرد. در واقع پرده یکی از المان های اصلی در محیط است که هماهنگ بودن آن با دکوراسیون منزل اهمیت زیادی دارد و اگر فرش منزل شما قرمز رنگ می باشد باید از پرده متناسب و هماهنگ با رنگ قرمز استفاده کنید.

می توانید با در نظر گرفتن چند نکته ساده مانند توجه به بافت و طرح فرش، سبک دکوراسیون منزل و میزان نورگیر بودن خانه، بهترین رنگ پرده را که متناسب با فرش قرمز منزل شما باشد انتخاب کنید.

چه پرده ای با فرش قرمز ست می شود؟

اگر دکور خانه شما سبک کلاسیک است باید از پرده های چین دار استفاده نمایید و در مقابل اگر دکور مدرنی دارید، پرده های ساده تری را انتخاب نمایید. همچنین در صورتی که محیط شما نورگیر خوبی دارد، پرده مخمل یا ساتن برای هماهنگی با فرش قرمز، انتخاب مناسبی می باشند و برعکس اگر نور کمی دریافت می کنید، باید از پرده های نازک تر مانند حریر و تور استفاده نمایید.

همچنین توجه به رنگ های مکمل و یا متضاد رنگ قرمز نیز در انتخاب رنگ پرده اهمیت زیادی دارد. رنگ های آبی، سبز و بنفش مکمل رنگ قرمز هستند و در مقابل رنگ های صورتی، نارنجی و زرد از جمله رنگ های متضاد قرمز می باشند که می توان با توجه به آن ها رنگ پرده را انتخاب کرد.

در ادامه نکات مهم دیگری برای ست کردن پرده با فرش قرمز مطرح می شوند که با در نظر گرفتن آن ها می توانید بهترین ترکیب را برای سبک دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

چه پرده ای با فرش قرمز ست می شود

انتخاب پرده با توجه به سبک فضا

نخستین عاملی که در زمان ست کردن فرش قرمز و پرده باید به آن توجه کنید، سبک فضای خانه است. سبک های بسیاری مانند کلاسیک، نئو کلاسیک، مدرن و مینیمال وجود دارند که هر شخص متناسب با سلیقه خود یکی از این سبک ها را انتخاب می کند. پرده باید کاملا متناسب با سبک خانه و به خصوص رنگ فرش انتخاب شود تا فضایی هماهنگ و دلنشین را ایجاد نماید.

پرده متناسب با سبک کلاسیک

در صورتی که سالن پذیرایی به سبک کلاسیک است، باید به دنبال پرده های پر چین و مجلل باشید. پرده های مخملی و ابریشمی انتخاب های بسیار مناسبی برای سبک کلاسیک هستند. همچنین با اضافه کردن تزییناتی مانند والان، منگوله و گلدوزی می توانید پرده را به خوبی با سبک کلاسیک خانه، هماهنگ نمایید.

پرده متناسب با سبک مدرن

در صورتی که سبک خانه شما مدرن یا مینیمال است، بهتر است پرده های ساده تری را انتخاب کنید. انتخاب پرده متناسب با فرش قرمز در خانه های مدرن بسیار راحت تر از سبک کلاسیک است و حتی می توان از پرده های آماده نیز استفاده کرد. با توجه به اینکه قیمت پرده آماده بسیار مناسب بوده و همچنین نصب راحتی دارد، بسیاری از افراد این پرده ها را به پرده های سفارشی ترجیح می دهند؛ همچنین نیازی به انتظار کشیدن برای تحویل این پرده ها نیست و به سرعت می توان پس از خرید، پرده را نصب کرد.

انتخاب پرده متناسب با فرش قرمز

انتخاب پرده با توجه به میزان نور منزل

یکی از عوامل بسیار مهم در هنگام ست کردن پرده با فرش قرمز، توجه به نورگیر بودن خانه است. اگر پنجره های شما کوچک است و در طول روز از نور طبیعی کمی برخوردار هستید، باید از پرده های نازک مانند حریر و تور استفاده کنید تا نور به خوبی به رنگ قرمز فرش تابیده شود و آن را روشن نماید، اما در صورتی که در طول روز از نور طبیعی زیادی بهره می برید و خانه شما روشنایی زیادی دارد، پرده های مخمل یا ساتن را می توانید انتخاب کنید تا رنگ قرمز فرش با دریافت نور زیاد خیلی تو ذوق نزند.

انتخاب پرده با فرش قرمز با توجه به نور

ست کردن پرده متناسب با نوع رنگ قرمز فرش

از آنجایی که رنگ قرمز طیف های مختلفی دارد، در زمان انتخاب رنگ پرده به گرمی و سردی رنگ قرمز فرش دقت کنید. برای مثال رنگ های شرابی و زرشکی در فرش به عنوان رنگ های گرم شناخته می شوند؛ از این رو بهترین رنگ پرده اتاق خواب یا اتاق نشیمن برای ست کردن با آن، رنگ سبز می باشد. همچنین رنگ هایی مانند یاقوتی و گیلاسی، ته رنگ سرد دارند و بهتر است فرش هایی که این رنگ ها را در خود دارند، با رنگ پرده آبی فیروزه ای، سورمه ای یا آبی روشن ست شوند.

انتخاب رنگ مکمل یا متضاد با رنگ قرمز

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان ست کردن پرده با فرش قرمز باید به آن توجه داشته باشید، نوع رنگ قرمز است. رنگ پرده باید متضاد یا مکمل رنگ قرمز باشد؛ از این رو رنگ های مکمل قرمز شامل آبی، سبز و بنفش هستند که با رنگ قرمز فرش بسیار هماهنگ بوده و مناسب استفاده در فضاهای مختلف خانه مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی می باشد. انتخاب این رنگ ها برای پرده سبب برجسته تر شدن رنگ قرمز فرش می شود و جلوه زیباتری به آن می بخشد.

در زمان انتخاب رنگ پرده برای فرش قرمز می توانید به سراغ رنگ های متضاد این رنگ هم بروید که فضای جذابی را در منزل ایجاد می کند. رنگ های صورتی، نارنجی و زرد از جمله رنگ های متضاد قرمز هستند که با توجه به میزان روشنی رنگ فرش می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

رنگ های مکمل قرمز

ست کردن پرده با نقش و طرح فرش

فرش های قرمز دارای نقوش مختلف هندسی، گل و بوته و در برخی مدل ها به سبک عشایری هستند، به همین دلیل ست کردن پرده با این نقوش می تواند فضای محیط را بسیار هماهنگ و دلنشین کند. به عنوان مثال اگر نقش فرش، گل و بوته است، باید سراغ پرده ای بروید که دارای طرح گل مشابه با فرش باشد. هماهنگی طرح فرش با پرده یکی از مهم ترین اصول ست کردن فرش با پرده است.

جمع بندی

فرش مناسب و پرده زیبا از عناصر اصلی هر دکوراسیونی هستند که یک اشتباه در ست آن ها می تواند سبک دکوراسیون را به هم بریزد و فضا را نا منظم نشان دهد. اگر در خانه خود فرش قرمز رنگ دارید و نمی دانید که فرش قرمز با چه پرده ای ست می شود، کافی است چند عامل ساده مانند سبک دکوراسیون، نوع رنگ و نقوش فرش را در نظر بگیرید، تا به راحتی بتوانید پرده خانه را با فرش قرمز هماهنگ کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

همچنین می توانید از انواع پرده آماده موجود در فروشگاه پرده 24 استفاده کنید که به آسانی و به سرعت قابلیت نصب و ست شدن با فرش قرمز منزل شما را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *