آموزشی

انواع میل پرده یا چوب پرده

انواع میل پرده یا چوب پرده

میل پرده یا چوب پرده یکی از لوازم جانبی پرده است که می تواند تاثیر بسزایی در ظاهر پرده داشته باشد. از این رو افرادی که می خواهند تغییراتی در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنند، می توانند در کمترین زمان با تعویض میل پرده، زیبایی آن را دوچندان کرده و تغییر چشمگیری در زیبایی پرده خود به وجود آورند. در واقع میل پرده به عنوان اسکلت اصلی پرده عمل می کند و نقش تعیین کننده ای در شکل و ظاهر نهایی پرده دارد. انتخاب نوع مناسب میل پرده، بسته به سبک دکوراسیون، نوع پرده و اندازه پنجره، می تواند تاثیر بسزایی در ظاهر کلی فضا و قرار گیری درست پرده داشته باشد.

امروزه تنوع میله پرده ها افزایش یافته است که می توانید بعد از اطلاع از قیمت چوب پرده ای که متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل شما باشد، آن را خریداری و از میل پرده جدید خود استفاده کنید.

جدیدترین مدل های چوب پرده

تنوع چوب پرده ها در بازار خیلی بالا است و عموم مردم به راحتی می توانند از فروشگاه های معتبر و بزرگ بهترین مدل ها را خریداری نمایند. از انواع چوب پردهای ریلی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چوب پرده ساده
  • چوب پرده چرخشی
  • چوب پرده پانچ
  • چوب پرده تزئینی
  • چوب پرده ریلی
  • چوب پرده دوتایی
  • چوب پرده کششی
  • چوب پرده کافه
  • چوب پرده مینیمال
  • چوب پرده قابل تنظیم
  • چوب پرده پنهان

چوب پرده ساده

یکی از رایج ترین انواع مدل چوب پرده، مدل ساده و معمولی است. این چوب پرده ها از جنس فلز می شوند و دارای قابلیت تغییر سایز و دوبل شدن جهت نصب والان می باشد.

چوب پرده ساده

چوب پرده پانچ

مدل پانچی یکی از جدیدترین مدل ها می باشد که برای پرده های پانچ شده مورد استفاده قرار می گیرند. انواع چوب پرده های پانچی با حلقه هایی که دارند، زیبایی خاصی به چین های پرده می بخشند. قیمت میل پرده پانچ با توجه به جنس، رنگ و متراژ آن متفاوت است و می تواند گزینه ایده آلی برای سالن های پذیرایی باشد.

چوب پرده پانچ

چوب پرده ریلی

یکی از کاربردی ترین انواع میله پرده چوب پرده ریلی است. این مدل گزینه مناسبی برای پرده هایی است که والان بر روی آن ها نصب می شود، زیرا دارای یک ریل جداگانه هستند. در هنگام خرید این میل پرده ها باید به جنس و کیفیت آن ها توجه بیشتری کنید، چون نگه داشتن والان و پرده به صورت همزمان، نیاز به مقاومت بیشتری دارد.

چوب پرده ریلی

چوب پرده اتوماتیک

چوب پرده اتوماتیک به دلیل آنکه دو طرف آن دارای قابلیت تنظیم سایز است و همچنین قیمت مناسبی که دارد، می تواند انتخابی ایده آل برای مستاجران و افرادی باشد که دائما در حال جابه جایی هستند.

چوب پرده چرخشی

یکی دیگر از انواع میل پرده، مدل چرخشی است که خیلی کاربرد ندارد و فقط برای درهای فرانسوی و پنجره های باریک به کار می رود. در این مدل یک طرف میل پرده به پنجره متصل می شود و با استفاده از لولا، امکان حرکت پرده و چوب پرده فراهم می شود و پرده با کمک لولا میله باز و بسته می شود.

چوب پرده دوتایی

در مواقعی که می خواهید برای پنجره های خود از دو یا چند لایه پرده استفاده کنید چوب پرده های دوتایی می توانند انتخاب مناسبی باشند که برای نگهداری چند لایه پرده مناسب هستند.

چوب پرده دوتایی

چوب پرده کافه

این مدل میل پرده ها می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای پرده های سنتی و کراواتی باشند و به خوبی با پرده های دیگر ست می شوند. قیمت چوب پرده کافه با توجه به کیفیت، جنس و رنگ آن همانند سایر چوب پرده ها تعیین می شود و این محصولات دارای قیمت های متفاوتی هستند.

چوب پرده کافه

چوب پرده مینیمال

از دیگر انواع میل پرده می توان به میله پرده های مینیمال اشاره نمود که در طی چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این میل پرده ها به گونه ای هستند که هنگام نصب پرده چین های آن به همان صورت مرتب باقی می ماند و پرده به سادگی روی میله پرده حرکت می کند.

چوب پرده مینیمال

چوب پرده پنهان

برخی از افراد دوست ندارند که چوب پرده آن ها مشخص و در معرض دید باشد که این افراد می توانند از چوب پرده پنهان استفاده کنند. چوب پرده های پنهان معمولا فلزی هستند و به رنگ سفید در بازار عرضه می شوند؛ همچنین ارتفاع این میل پرده ها را می توان به سادگی می تنظیم نمود.

چوب پرده پنهان

نکات مهم در انتخاب بهترین میله پرده

در زمان خرید چوب پرده باید به لوازم جانبی مورد نیاز آن هم توجه کنید؛ زیرا نصب میل پرده بدون لوازم جانبی امکان پذیر نیست و شما را با مشکلاتی در حین نصب مواجه می کنند. به طور کلی برای خرید انواع میل پرده یا چوب پرده باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سعی کنید چوب پرده محکم و با کیفیت بخرید
  • انتخاب چوب پرده با توجه به دکوراسیون انجام شود
  • میل پرده خریداری شده قابلیت تنظیم داشته باشد

جمع بندی

پرده نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در دکوراسیون و چیدمان منزل و زیبایی آن دارد؛ که بخشی از این زیبایی پرده به انتخاب یک چوب پرده مناسب وابسته است. انتخاب مدل میل پرده امری بسیار مهم است که باید دقت زیادی در انتخاب آن بشود تا بتواند پرده با هر وزنی را به خوبی تحمل کند. همچنین انتخاب نوع چوب پرده مناسب و با کیفیت می تواند بر زیبایی، کارایی و دوام پرده در طول زمان تأثیر بسزایی داشته باشد. شناخت ویژگی ها و مزایای انواع چوب پرده، به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را با توجه به نوع پرده، برای فضای خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کیفیت چوب پرده اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل باید از خرید چوب پرده های ارزان قیمت و بی کیفیت پرهیز کنید.

انواع میل پرده در مدل ها، جنس ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند که شامل چوب پرده کششی، چوب پرده چرخشی، چوب پرده پانچ و… می باشند، که می توانید با مراجعه به فروشگاه معتبر پرده 24، بهترین چوب پرده ها را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *