پرده ها

انواع پرده: لیست تمام مدل های پرده به همراه تصویر

معرفی انواع پرده

پرده ها تنها پوشش پنجره ها نیستند، بلکه عنصری کلیدی در دکوراسیون داخلی هستند که می توانند به طور چشمگیری بر ظاهر و طراحی یک فضا تأثیر بگذارند. با توجه به تنوع مدل ها، جنس ها و نوع کاربرد، انتخاب پرده مناسب اهمیت زیادی دارد. قبل از انتخاب و خرید انواع پرده بهتر است که اطلاعات کافی در مورد قیمت پرده ها، مانند قیمت پرده حریر ساده و مدل آن کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

انواع پرده از نظر جنس پارچه

انتخاب جنس پارچه پرده، یکی از مهم ترین تصمیماتی است که در هنگام خرید انواع مدل پرده باید گرفته شود. هر نوع پارچه، ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارد و می تواند به طور چشمگیری بر ظاهر یک فضا تأثیر بگذارد. مهم ترین انواع پارچه های پرده عبارتند از:

پارچه مخمل

پرده مخمل کالیفرنیا دارای ویژگی های بافت ضخیم و سنگین است که عایق حرارتی خوبی دارد و در تنوع رنگی بالا دوخته می شود. پرده های مخمل برای محیط های گرم و صمیمی مانند اتاق خواب و سالن پذیرایی مناسب هستند، با این حال این پارچه قیمت بالایی داشته و نیاز به مراقبت خاصی دارد، زیرا جاذب گرد و غبار می باشد.

پرده با پارچه مخمل

پارچه حریر

پرده حریر یکی از پر کاربردترین انواع پرده ها به شمار می رود و تنوع رنگ بالایی دارد. از ویژگی های مثبت پرده حریر بافت دار می توان به بافت ظریف و سبک، شفافیت بالا و ظاهری رمانتیک و لطیف اشاره کرد. این نوع پرده برای فضاهایی که به نور طبیعی نیاز دارند، مانند اتاق خواب و سالن پذیرایی، بسیار مناسب می باشد. از معایب این جنس پارچه می توان به ایجاد لک و چروک، نیاز به شستشوی خشک و قیمت نسبتاً بالا اشاره کرد.

پرده با پارچه حریر

پارچه کتان

پرده با پارچه کتان یک انتخاب به صرفه و عالی برای خریداران محسوب می شود، زیرا دوام بالایی داشته و تنوع رنگی خیلی خوبی نیز دارد. پرده های کتان برای اتاق نشیمن و آشپزخانه بسیار مناسب می باشد، چرا که این جنس پارچه دیرتر کثیف شده و قابلیت شستشوی آسانی دارد.

پرده با پارچه کتان

پارچه پلی استر

پرده پلی استر در برابر چروک و لک مقاوم بوده و تنوع رنگ بالا و قیمت مناسبی دارد. این پرده مناسب فضاهایی مانند آشپزخانه و اتاق کودک است که مرتبا باید شسته شوند.

پرده با پارچه پلی استر

پرده های چوبی و بامبو

از جمله خاص ترین انواع پرده ها می توان به پرده چوبی و بامبو اشاره کرد. پرده های چوبی و بامبو علاوه بر زیبایی طبیعی، عایق حرارتی و صوتی خوبی هم هستند. قیمت پرده چوبی از قیمت پرده حریر ساده سفید بیشتر است و به همین دلیل تنها برای مکان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. پرده های بامبو از نوارهای بامبو بافته شده اند و به دلیل سبک بودن و تنوع رنگ، بسیار محبوب هستند.

پرده چوبی و بامبو

انواع پرده از نظر کاربرد

هر بخشی از خانه نیاز به نوع خاصی از پرده دارد تا بتواند با دکوراسیون محیط به خوبی ست شود. می توانید با اطلاع از انواع مدل های پرده، تصمیم گیری بهتری در هنگام خرید داشته باشید و با انتخابی درست، محیط منزل و یا کار خود را زیباتر از قبل کنید.

پرده اتاق خواب

برای ایجاد محیطی تاریک و آرام در هنگام خواب، پرده های ضخیم و سنگین مانند پرده مخمل گارنت یا پشمی مناسب هستند. این پرده ها از ورود نور خورشید جلوگیری کرده و به شما کمک می کنند تا خواب راحت تری داشته باشید. همچنین پرده های شید با قابلیت تنظیم نور، گزینه مناسبی برای اتاق خواب هستند که شما می توانید میزان نور ورودی را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

پرده برای اتاق خواب

پرده آشپزخانه

برای فضای آشپزخانه، پرده های کوتاه و سبک انتخاب مناسب تری هستند. این پرده ها به راحتی تمیز شده و از پاشیده شدن روغن روی آن ها جلوگیری می شود.

پرده برای آشپزخانه

پرده اتاق نشیمن

برای ایجاد محیطی رسمی در اتاق نشیمن، پرده مخمل پتینه یا ساتن گزینه های بسیار مناسبی هستند. می توانید از ترکیب پرده بلند و والان، برای ایجاد ظاهری جذاب استفاده کنید.

پرده برای اتاق نشیمن

پرده اتاق کودک

با توجه به بالا بودن قیمت پرده مخمل طلاکوب و مقاومت کم آن در برابر کثیفی، این جنس پرده برای اتاق کودک مناسب نمی باشد. برای ایجاد فضایی آرام و خواب آور در اتاق کودک، بهتر است از پرده هایی با رنگ روشن و جذاب استفاده کنید. همچنین از آنجایی که کودکان ممکن است بر روی پرده ها نقاشی کنند، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو باشد.

پرده اتاق کودک

انواع پرده از نظر دوخت

نوع دوخت پرده، تاثیر قابل توجهی در ظاهر و زیبایی آن دارد و می تواند به طور چشمگیری بر دکوراسیون داخلی خانه شما تاثیر بگذارد. هر نوع دوخت، ویژگی های خاص خود را داشته و برای سبک های مختلف دکوراسیون مناسب می باشد. از بهترین دوخت های مناسب برای پرده می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • دوخت چین انگشتی: این نوع دوخت یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع دوخت پرده است که به آن چین نیشگونی هم گفته می شود. چین های انگشتی ظاهری زیبا و مرتب به پرده می دهند و برای انواع پارچه ها مناسب هستند.

دوخت چین انگشتی

  • دوخت چین ساغری: این نوع دوخت، پس از پایان دوخت در بالای پرده، به شکل جام نمایان می شوند و به همین دلیل هم ساغری نامیده شده اند. این نوع دوخت برای پرده هایی که مرتبا نیاز به باز و جمع شدن دارند، مانند پرده های آشپزخانه یا اتاق خواب مناسب نیستند.

دوخت چین ساغری

  • دوخت بندیلک دار: این نوع دوخت با استفاده از بندیلک هایی که در بالای پرده دوخته می شوند، چین هایی ایجاد می کند. بندیلک ها می توانند از جنس پارچه یا تزئینی باشند و به پرده ظاهری زیبا و متفاوت می دهند.

دوخت پرده بندیلک دار

  • دوخت های مدرن و مینیمال: این نوع دوخت ساده ترین و مینیمال ترین نوع دوخت پرده است. در این نوع دوخت، پرده بدون چین و با یک دوخت ساده به چوب پرده متصل می شود.
  • دوخت پلیسه: این نوع دوخت با ایجاد چین های ریز و منظم، ظاهری مدرن و مینیمال به پرده می دهند و معمولاً برای فضاهای کوچک و مدرن مناسب هستند.
  • دوخت پلیسه برای پرده
  • دوخت رومن: در این نوع دوخت، پرده به صورت افقی جمع می شود و چین های منظم و زیبایی ایجاد می کند.

دوخت رومن برای پرده

انواع پرده از نظر مدل

انواع مدل پرده با توجه به طراحی و دوخت آن ها مشخص می شود. سبک های مختلفی از پرده وجود دارد که باید در انتخاب بهترین ها دقت کنید تا ظاهر محیط شما را خراب نکند.

  • پرده های شید: پرده شید از یک لایه پارچه شفاف و یک لایه پارچه تیره تشکیل شده است که می تواند میزان نور ورودی را تنظیم کند.
  • پرده زبرا: پرده های زبرا ترکیبی از پرده های شید و کرکره ای هستند و امکان تنظیم میزان نور را به صورت دقیق به وجود می آورند.
  • پرده پلیسه: پرده های پلیسه با چین های عمودی و افقی، ظاهری مدرن و مینیمال دارند و برای فضاهای کوچک مناسب هستند.
  • پرده رومن: این نوع پرده کاملا جدید است و به صورت کرکره ای باز و بسته شده و برای انواع رستوران و کافی شاپ انتخاب مناسبی می باشد.
  • پرده های کرکره ای آلومینیومی: این پرده ها بسیار مقاوم و بادوام هستند و برای فضاهای مرطوب مانند آشپزخانه و حمام استفاده می شوند.

جمع بندی

انتخاب پرده مناسب، نیاز به دقت و توجه زیادی دارد و با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند سبک دکوراسیون، اندازه پنجره و میزان نورگیر بودن محیط، می‌توانید پرده هایی را انتخاب کنید که هم کاربردی باشند و هم به زیبایی دکوراسیون شما بیافزایند.

در انتخاب جنس پارچه پرده، باید به کیفیت، نوع پارچه و مدل آن دقت کافی را داشته باشید، زیرا هر مدل پارچه و سبک دوخت، برای محیطی خاص مناسب است و نمی توان هر مدل پرده را در هر جایی استفاده کرد.

شما می توانید از مشاوران حرفه ای ما در زمینه انتخاب بهترین نوع پرده مشورت بگیرید. جهت ارتباط با مشاوران با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *