آموزشی

پنل پرده چیست؟ هر پنل پرده چه ویژگی هایی دارد؟

پنل پرده چیست

پنل پرده نوعی پرده است که در ابعاد و تعداد گوناگون، اغلب به صورت پرده آماده و به منظور پوشش دهی سمت چپ و سمت راست پرده  تولید می شوند. این پنل ها تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارند و برای خانه های کوچک تا بزرگ انتخاب ایده آلی هستند. پنل های پرده اغلب از پرده های سنتی پهن تر و بلند تر هستند که به صورت عمودی از بالا تا پایین روی پنجره نصب می شود و پوشش دهی بسیار عالی دارند، به نحوی که حریم خصوصی شما به خوبی حفظ خواهد شد. این پرده ها در جنس های مختلف مخمل، ساتن، حریر و … تولید شده که انتخاب هر یک به سلیقه شما بستگی دارد.

در صورتی که وقت کمی برای خرید پرده دارید، امکان خرید سفارشی این پرده ها در ابعاد و جنس دلخواه از فروشگاه های آنلاین مانند پرده 24 وجود دارد که می توانید نوع آماده آن را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر قصد خرید پنل پرده حریر را دارید می توانید پس از اندازه گیری دقیق پنجره و استعلام قیمت پرده حریر ساده، مدل آماده آن را انتخاب و خریداری نمایید.

هر پنل پرده آماده به چه معناست؟

هر پنل پرده در واقع یک تکه پارچه بزرگ و مستطیلی است که به صورت عمودی بر روی پنجره یا دیوار نصب می شود. پنل های پرده معمولا پانچ شده و در ابعاد مشخصی آماده شده اند. هر پنل پرده آماده عرضی معادل 140 یا 280 سانتی متر دارد. طول آن اما می تواند به دلخواه انتخاب شود.

توجه داشته باشید برای هر پنجره معمولا از دو پنل پرده استفاده می شود؛ یکی از پنل ها در سمت راست و دیگری در سمت چپ پنچره قرار می گیرد. همچنین لازم به ذکر است، هر پنل پرده آماده، قابلیت پوشش دهی 50 تا 80 سانتی از عرض پنجره را دارد.

به طور مثال اگر قصد خرید پرده حریر به صورت آماده را داشته باشید؛ باید برای هر دستک پرده باید حداقل یک پنل پرده خریداری کنید؛ اگر عرض پنجره های شما بیشتر است باید تعداد پنل را افزایش دهید تا پنجره به خوبی پوشش داده شود.

ویژگی ها و خصوصیات پنل پرده چیست؟

پنل پرده نسل جدیدی از پرده است که تفاوت های زیادی با پرده های سنتی دارد. تفاوت اصلی این مدل پرده ها با پرده سنتی، در صرف زمان و بودجه می باشد، زیرا در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه امکان خریداری و نصب پرده وجود دارد. از مهمترین ویژگی های پنل پرده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل نور در پنل های پرده

از دیگر ویژگی های پنل پرده این است که به شما امکان می دهد تا کنترل بهتری بر روی نور خورشید داشته باشید. برای کنترل نور نیازی نیست تمام پرده را باز یا بسته کنید، بلکه با توجه به نیاز خود می توانید یک یا چند پنل را باز نمایید. البته توجه شود که جنس پنل پرده نیز در کنترل نور موثر است. به طور مثال پنل پرده مخمل پتینه در مقایسه با حریر و ساتن ضخامت بیشتری دارد و نور را از خود عبور نمی دهد. البته همین موضوع باعث می شود تا قیمت پرده مخمل در مقایسه با سایر پارچه ها بیشتر باشد.

میزان نوردهی پنل های پرده

حفظ حریم شخصی در پنل پرده

ویژگی دیگر این نوع پرده ها این است که به خوبی از حریم خصوصی شما در مقابل معابر و ساختمان های مقابل یا سایر اتاق ها محافظت می کند و اجازه نمی دهد کسی به حریم خصوصی شما نظارت داشته باشد.

قابلیت استفاده از پنل پرده در فضاهای بزرگ و کوچک

این پرده از چندین پنل با ابعاد مختلف تشکیل شده است؛ از این رو می توان برای فضاهای بزرگ و کوچک از آن استفاده کرد. همچنین این پنل برای فضاهایی با سقف بلند مانند رستوران ها، تالارها، هتل ها و … نیز بسیار ایده آل می باشد.

سهولت نصب و استفاده از پنل پرده

ویژگی دیگر پنل پرده، نصب و استفاده آسان از آن است که حتی در صورت کثیف شدن هر پنل، نیازی نیست تمام پنل ها را خارج کنید، بلکه فقط پنلی که نیاز به شستشو دارد را به آسانی جدا می نمایید. البته باید جنس پرده خود را در هنگام شستشو در نظر بگیرید چراکه نحوه شستشوی هر نوع پرده با دیگری متفاوت است؛ به طور مثال نحوه شستن پرده مخمل با نحوه شستن پرده حریر فرق دارد؛ چراکه پرده حریر پارچه بسیار نازک تری دارد.

نصب و استفاده از پنل پرده

تنوع طرح و رنگ در پنل های پرده

پنل های پرده ای تنوع بسیار زیادی در طرح، رنگ و جنس دارند و بنا بر سلیقه و سبک دکوراسیون خود می توانید نوع مناسب آن مانند پنل پرده ساتن ساده، حریر و یا مخمل را در رنگ های مختلف سفارش داده و زیبایی دکوراسیون خود را تکمیل نمایید.

مهم ترین نکات در انتخاب پنل پرده

در زمان خرید پنل پرده به نکات زیر توجه کنید:

  • توجه به نوع پرده: نخستین نکته در خرید پنل پرده توجه به نوع آن است، زیرا این پرده ها در انواع مختلف شفاف، تاریک کننده، اتوماتیک و … وجود دارند که انتخاب هر یک از آن ها به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.
  • توجه به ابعاد پرده: نکته دیگر در خرید پنل پرده توجه به ابعاد آن است. پیش از خرید این پرده نخست سایز دقیق درب و پنجره را به دست آورید و برای پر چین شدن پرده، ابعاد پنل ها را دو تا سه برابر ابعاد درب و پنجره در نظر بگیرید زیرا اگر پنل ها را دقیقا هم اندازه پنجره در نظر بگیرید پوشش دهی و زیبایی مورد نظر را ندارد.
  • توجه به جنس پرده: نکته مهم دیگر در زمان خرید پنل پرده توجه به جنس آن است. این پنل ها با پارچه های مختلفی مثل مخمل، ساتن، حریر، ماتیته و … تولید می شوند که از بین تمام جنس ها، پرده های حریر تنوع رنگی بسیار بالایی داشته و اغلب با دکوراسیون های دیگر به خوبی ست می شوند.
  • هماهنگی با دکوراسیون: پنل پرده برای هماهنگی با دکوراسیون مینیمال و مدرن گزینه بسیار ایده آلی می باشد، اما با تغییر رنگ و پارچه می توان در دکور کلاسیک هم از این نوع پرده ها استفاده کرد. اگر این پرده را برای خانه ای کلاسیک خریداری می کنید باید پارچه آن طرح و جنس لوکسی داشته باشد و در صورتی که این پرده را برای هماهنگی با دکوراسیون مینیمال استفاده می کنید، انتخاب پنل های ساده توری یا حریر در رنگ های مختلف گزینه های بسیار ایده آلی هستند.
  • توجه به تراکم پرده: آخرین نکته در زمان خرید پنل پرده این است که به تراکم پرده توجه داشته باشید. پرده هایی با تراکم بالا حریم خصوصی شما را بهتر حفظ می کنند اما باعث می شود نور کمتری به خانه شما نفوذ کند در مقابل. پرده های با تراکم کم خلاف پرده های با تراکم بالا عمل می کنند و باعث روشنایی بیشتر منزل می شوند.

جمع بندی

پنل های پرده، نسل جدیدی از پرده ها هستند که به دلیل مزایایی چون نصب راحت، استفاده آسان، پوشش دهی بالا و تنوع زیاد بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این پرده ها در آغاز برای خانه های مدرن و مینیمال روی کار آمدند، اما به مرور زمان با استقبال زیادی رو به رو شده که باعث شد پنل های مخصوص خانه های کلاسیک هم تولید و روانه بازار شوند. با توجه به تنوع بالای پنل پرده از لحاظ رنگ، طرح، ابعاد و قیمت دست شما در زمان خرید باز است و به راحتی می توانید پنل پرده ای مورد نظر خود را بر حسب سلیقه و نیازتان از فروشگاه پرده 24 خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *