آموزشی

پرده پانچی چیست؟ مزایا و کاربردهای پرده پانچ

پرده پانچی چیست

در پاسخ به پرده پانچی چیست می توان گفت پرده پانچی یک نوعی پرده آماده است که به واسطه طراحی خاص حلقه های فلزی یا همان پانچ که در بالای پرده قرار دارند شناخته می شود. این حلقه ها به راحتی روی میله پرده آویزان می شوند و امکان حرکت آسان پرده را فراهم می کنند. پرده های پانچی در انواع مختلف پارچه ها و رنگ ها موجود هستند که می توانند به سادگی با دکوراسیون داخلی مختلف هماهنگ شوند.

معرفی پرده پانچ

پرده های پانچی یکی از محبوب ترین پرده های ارائه شده در بازار به حساب می آید که نصب سریع و آسانی دارد و به علت عریض بودن می توانند به طور کامل پنجره را پوشش دهند. اگر پرده منزل شما از نوع پلیسه ای است، اما می خواهید تغییری در دکوراسیون منزل داشته باشید، پرده پانچی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد که برای این تغییر می توانید نسبت به تبدیل پرده پلیسه به پانچ اقدام کنید.

معرفی پرده پانچ

انواع مدل های پرده پانچ

پرده پانچی مدل ها و انواع مختلفی دارد که شما می توانید با استفاده از مدل های مختلف دوخت پرده پانچ، که در ادامه معرفی خواهند شد، فضای داخلی خانه خود را تغییر داده و بسیار شیک و زیبا کنید. انواع مدل های پرده پانچ عبارتند از:

  • پرده پانچ ساده
  • پرده پانچ داماسک
  • پرده پانچ سنتی
  • پرده پانچ راه راه

پرده پانچ ساده

پرده پانچ ساده بدون هیچ طرحی دوخته می شود و فقط یک رنگ در دوخت آن بکار رفته است. اگر علاقه مند به سبک مینیمال هستید یا فضای ساده را برای خانه خود می پسندید، این پرده ها بهترین گزینه برای شما به حساب می آیند.

پرده پانچ ساده

پرده پانچ داماسک

اگر در دکوراسیون منزل خود از مبلمان سلطنتی استفاده می کنید، پرده پانچ داماسک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این پرده ها با دارا بودن طرح برگ و گل های فانتزی، فضای خانه شما را بسیار زیبا و دلنشین می کند.

پرده پانچ داماسک

پرده پانچ سنتی

افراد بسیاری هستند که خانه ای با دکوراسیون سنتی و ایرانی را می پسندند که اگر جزو این افراد هستید، بهترین انتخاب برای شما پرده پانچ سنتی خواهد بود. این پرده ها با ظاهر سنتی خود، محیط خانه را کلاسیک و مجلل نشان می دهند.

پرده پانچ سنتی

پرده پانچ راه راه

پرده پانچ راه راه به دلیل خط های افقی یا عمودی، باعث می شود فضای خانه یا اتاق شما بزرگ تر نشان داده شده و همچنین اگر اتاق شما سقف کوتاهی داشته باشد، راه راه های عمودی بر روی پرده باعث خواهد شد تا سقف اتاق بلند تر نشان داده شود.

پرده پانچ راه راه

مزایا و کاربردهای پرده پانچی

پرده های پانچی با طراحی خاص و الگوهای متنوع، به فضای داخلی خانه شما جلوه ای زیبا می بخشند. اگر می خواهید پس از خرید پرده به سرعت آن را نصب کنید و دکوراسیون خود را تغییر دهید، پنل پرده بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برای اینکه بدانید پنل پرده چیست باید گفت که این پرده ها از قبل دوخته شده اند و در ابعاد استاندارد تولید شده که پس از خرید بالافاصله آماده نصب و استفاده می باشند.

پرده های پانچ نیز به صورت پنل های آماده وجود دارند که این امکان را به شما می دهند تا پس از خرید بتوانید خیلی سریع آن ها را مورد استفاده قرار دهید و دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید. برخی از مزایای پرده پانچی عبارتند از:

  • طراحی بسیار زیبا و مدرن: پرده های پانچی در انواع مختلفی مانند کلاسیک، طرح دار، داماسک، گل دار و دیگر طرح ها تولید شده اند. شما می توانید متناسب با سبک دکوراسیون، هر کدام از این مدل ها را انتخاب کنید.
  • داشتن قیمت اقتصادی و مناسب: پرده پانچ نسبت به دیگر پرده ها، قیمت کمتری دارد که علاوه بر زیبایی و تنوع بالا، هزینه های شما را در خرید پرده به شدت کاهش می دهد.
  • دوام بالا: پرده های پانچ از کیفیت بالایی برخوردار می باشند زیرا این پرده ها از پارچه هایی باکیفیت طراحی و دوخته می شوند.
  • داشتن اندازه و ابعاد مختلف: پرده های پانچ در اندازه و ابعاد مختلف در بازار موجود هستند که بر روی هر پنجره ای به خوبی نصب می شوند.
  • شستشوی آسان: شما می توانید این مدل پرده ها را به راحتی درون ماشین لباسشویی قرار داده و شستشو کنید. اتو کشی این پرده ها نیز بسیار راحت بوده به طوری که می توانید این مدل پرده ها را بدون مشکل در خانه اتو کنید.
  • نصب آسان: نصب آسان این مدل پرده ها، آن را به یک انتخاب مناسب برای استفاده در هر مکانی تبدیل کرده است. برای نصب پرده پانچ تنها کافی است، حلقه های پرده پانچی را از میله پرده عبور دهید و آن را آویزان کنید.

جنس پرده پانچی

عموما پرده های پانچ از جنس پلاستیک و پارچه تولید می شوند. پرده های پانچی پلاستیکی از موادی به نام PVC یا به عبارتی وینیل کلراید تولید می شوند و برای محیط هایی مانند حمام یا سرویس بهداشتی که رطوبت بالایی دارند مناسب می باشد.

جنس دیگر پرده های پانچی، پارچه ای می باشد که تنوع بسیار بالایی داشته و در انواع مختلف کتان، نخ و پنبه در بازار موجود هستند. باید گفت که انتخاب جنس مناسب و درست پرده با توجه به محل نصب، باعث عمر و دوام بیشتر آن می شود.

نوار پرده پانچ

نوار پرده پانچی با عرض ۸ سانتی متر، از جنس های مختلفی مانند پلی استرکتان یا پنبه ای می باشد. این نوار بر روی حلقه های پانچ پرس می شود که نقش مهمی در اتصال پرده به میله پرده دارد.

نوار پرده پانچ

نکات مهم قبل از خرید پرده پانچ

پرده های پانچ برای استفاده در محیط های مختلفی مانند پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی ادارات و مدارس به کار برده می شود. اگر قصد خرید پرده پانچی را دارید، می بایست چند نکته را قبل از خرید پرده پانچ در نظر بگیرید. اولین نکته این است که باید به محل نصب پرده پانچ توجه کنید و با توجه به آن نوع، جنس و طرح پرده پانچ را انتخاب کنید. به عنوان مثال فضاهای رسمی مانند ادارات، مدارس یا خانه هایی با دکوراسیون ساده، پرده های تک رنگ را ترجیح می دهند.

سپس باید به مدل دوخت و میزان چین پرده توجه کنید که برای این کار می بایست پنجره مورد نظر را به خوبی اندازه گیری کنید و برای چین دار کردن پرده، سه برابر طول پنجره پارچه تهیه کنید. دقت کنید اگر پارچه طرح دار برای پرده خود انتخاب کرده اید، باید اندازه متراژ پرده را دو برابر طول پنجره در نظر بگیرید تا طرح پرده به خوبی دیده شود.

نحوه نصب پرده پانچی

نحوه نصب پرده پانچ بسیار مهم است؛ زیرا نصب درست علاوه بر افزایش جلوه پرده، فضا خانه شما را هم منظم تر خواهد کرد. میله پرده مناسب، تنظیم درست و اندازه گیری دقیق مهم ترین نکاتی هستند که باید به آن ها توجه کافی داشته باشید. ابتدا مکان درست نصب میله پرده را پیدا کنید و سپس نقاط مورد نظر را سوراخ کرده و با کمک پیچ و رولپلاک آن را ببندید و در نهایت پرده را در میله قرار دهید. پرده پانچی با قرار گرفتن بر روی میله پرده به راحتی بر روی دیوار شما نصب شده و حرکت می کند.

سخن پایانی

پرده های پانچی با سوراخ هایی در بالای خود طراحی می شوند که امکان حرکت بر روی میله پرده را می دهد. پرده های پانچی استفاده های متنوعی دارند که می توان به عنوان پرده پنجره و یا جداکننده محیط مورد استفاده قرار بگیرند که بیشترین استفاده را در اتاق نشیمن و اتاق خواب دارند. پرده های پانچ با نصب راحت، شست و شوی آسان، طراحی زیبا و کیفیت خوب گزینه مناسبی برای خرید پرده هستند که می توانید این مدل پرده را در طرح ها و رنگ های مختلف از فروشگاه پرده 24 سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *